Wellington 31-10-2016

31 oktober 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Het hotel is prima, maar het stadse lawaai heeft ons wel uit de slaap gehouden. We doen het rustig aan vanmorgen, en wandelen 's middags de stad in. We lopen Lambton quay door (Kalverstraat van Wellington) en langs de regeringsgebouwen, de nieuwe st Pauls Cathedral en vervolgens de oude st. Pauls Cathedral . Deze laatste is echt een heel bijzonder bouwwerk. Ruim 150 jaar oud, dat is natuurlijk niet veel voor een kathedraal, maar hij is volledig opgebouwd uit hout, en wel van de verschillende houtsoorten uit de omgeving, met uitzondering van het dak, deze is van leisteen, uit Wales afkomstig. De houten constructie leverde minder risico's op gezien de aardbevingsgevoeligheid van het gebied. Er zijn mooie gebrandschilderde ramen en veel houtsnijwerk. Het gebouw stond oorspronkelijk aan zee, maar door landaanwinning, begin vorige eeuw, is hij nu ingesloten door hoge gebouwen.

1. Weija:
    31 oktober 2016
    Mooie belevenissen voor jullie, ik geniet mee van jullie verhalen, super mooi geschreven ook, veel plezier verder en uutkiekn
  2. Martin:
    31 oktober 2016
    Hoi Lina en Arno! Wát een mooi vervolg van jullie reis. Ik las de verslagen van 28, 29, 29, 3n 31 okt. Wat een grote tegenstelling tussen het grootse landschap en de stedelijke cultuur, compleet met houten kathedraal! Ik las dat met name de opossums grote schade hebben toegebracht aan o.a. de kiwi´s, en dat geldt wel voor alle beesten die de kolonisators hebben geìmporteerd.
  3. Jannie:
    Wat een indrukken zeg!
  4. Maurits:
    31 oktober 2016
    Keurige activiteit voor de Hervormingsdag, hoor :)! Enjoy!!
  5. Ineke Muthert:
    31 oktober 2016
    Geweldige foto's en wat een reis!