Campbel River

19 juni 2019 - Campbell River, Canada

We staan op tijd op om richting Campbell River te gaan, zo'n 60km naar het noorden. Dan rijden we een stukje de Highway 28 af, land inwaarts, tot Elk Falls. We wandelen naar de waterval door een mooi bos met enorme sparrenbomen. Bij de waterval is een hangbrug, zodat je een mooi zicht hebt op de waterval en de kloof waar de Campbell rivier door heen stroomt.                                      We rijden terug naar Campbell River, zitten een tijdje op een bankje op een landtong vanwaar je uitzicht hebt over de Discovery Channel, de smalle doorgang tussen Vancouver Island en Quadra Island, waar vaak walvissen, m.n. Orka's, voorbij zwemmen. Maar we zien ze niet, helaas. Bij de pier is een begraafplaats met zowel kruizen en grafstenen, als totempalen van de First Nation.  Dan lopen we nog wat door Campbell River en proberen het nog eens bij "Discovery Pier", een lange pier, van waar je ook de voorbij zwemmende walvissen zou kunnen zien. Maar helaas. Weer pech.                                                                                                                 We rijden de kustroute, de highway 19A, terug naar Comox.

1. Weija:
    19 juni 2019
    Jammer dat jullie de walvissen niet gezien hebben, zou leuk zijn geweest! 🙋‍♀️
  2. Jan en. Lysbeth:
    19 juni 2019
    Wat zouden jullie graag walvissen gezien hebben...... heerlijk dat er wensen over blijven. Geniet nog en wij mee! Liefs j l
  3. Jannie:
    19 juni 2019
    Wat een weken vol indrukken. Het eind van jullie reis is in zicht ik wens jullie een goede vlucht. 😘🙋‍♀️
  4. Greetje de Vries:
    19 juni 2019
    Geweldige foto’s en wat een indrukken!
  5. Jan en Hennie:
    20 juni 2019
    Bedankt voor jullie verhalen en mooie foto's ,wij wensen jullie ook een goede terugreis