14 juni, Comox

17 juni 2019 - Comox, Canada

We laten Lantzville en dit, zeer prettige huis, achter ons en nemen de highway 19A, de kustroute naar het noorden, die door alle kustplaatsjes gaat. We stoppen bij een zaakje van een man die allerlei mooie dingen maakt van aangespoelde boomstronken en mooie stukken hout uit de bossen. We praten even met hem. Vlak voor Courtney, in Royston, eten we wat op een terras. Dan rijden we door naar Comox en vinden ons plekje voor de komende vijf nachten; The Perch on Birch. Een leuk huisje met een mooie , ruime tuin.

15 juni

Vanmorgen is er een Farmers market in Courteney, daar gaan we heen. Het is er druk en levendig, veel streekproducten en live muziek.                                                                                                                                                                                                                              Vanavond rijden we naar Goose Spit, net buiten Comox. Het is een lange landtong met stenen strand, een populaire plek voor mensen hier om 's avonds te wandelen of langs het water te zitten en te barbecueën. We wandelen heen en weer en zitten een tijdje op een bankje en zien in de verte verschillende zeehonden. Verder hebben we een mooi uitzicht over de Georgia Strait en op de eilanden Denman en Taxada.                                                                                                                                                                                 Vanavond zien we in de wijk waar we verblijven, op verschillende plekken herten in de tuinen, die trekken zich van de mensen niet veel aan.  Deze herten worden in de parken en bosjes in de stad geboren en blijven hier, vandaar dat ze zo gewent zijn aan de mensen en aan het verkeer.

1. Jan en. Lysbeth:
    17 juni 2019
    Prachtige hout sculptures.... zee bergen sneeuw... wat een land! Wat een byzondere ervaringen voor jullie om te bewaren in je hart. Liefs j l