Richmond

1 november 2016 - Richmond, Nieuw-Zeeland

Behalve door de wekker, hebben we ons ook door de wake-up call van het hotel laten wekken, de boot zou zonder ons ook wel varen, dachten we zo. Maar we zijn mooi op tijd. De drie en een half uur durende overtocht, is weer een prachtige belevenis. Vooral het laatste stuk; daar varen we eerst door de Tory Channel en dan de schitterende Queen Charlotte Sound. Aan weerskanten stijgen de groene hellingen stijl omhoog, zo nou, af en toe, dat het je verbaasd dat het enorme schip er door heen kan. Overal rotsige oevers en kleine baaitjes met soms een huis. Voorzichtig manoeuvreert het schip richting Picton. Daar staat onze bolide voor de komende drie weken op ons te wachten; een  splinter nieuwe Toyota RAV (dat laatste staat waarschijnlijk voor ravioli, want hij is wit van buiten en pittig van binnen) met 80 (tachtig!) km op de teller. En dat rijdt lekker!!! We kiezen de beroemde "Queen Charlotte Drive" , een bochtige kustroute die schitterende uitzichten biedt op de Queen Charlotte Sound en later op de Kenepuru Sound. We gaan nog een stuk van de route af om deze laatste te volgen, besluiten dan dat we richting Richmond gaan, waar we een huisje hebben besproken. Het is een kleine, eenvoudige studio, op een heerlijk rustige plek.

1. Dorien:
    2 november 2016
    Jullie hebben weer prachtige foto's gemaakt en mooie verhalen geschreven. Op naar deel twee van Nieuw Zeeland. Nog heel veel plezier gewenst! En voor nu, slaap lekker ;-) XXX
  2. Martin en Ariëlla:
    2 november 2016
    Wát een mooie tocht! Zo lust ik overigens ook wel ravioli..;)
  3. Martin:
    2 november 2016
    Hoi Lina en Arno! Dank je wel voor het mooie vervolgverslag van jullie reis.Ik heb een betere reisgids uit de bibliotheek gehaald met duidelijke kaarten,een editie van de Nelles-guides. Alleen de beschrijving van de vaarroute is al een avontuur: de doorvaart door de Queen Charlotte Sound is een wonder. En jullie gingen nu richting Nelson en Richmond, bij de Tasmanbaai. Wát een avontuur! We zien het volgende verslag tegemoet. Liefs, a en M.