Nelson en strand

5 november 2016 - Richmond, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het zaterdag en dan is er markt in Nelson. Nelson is het geografisch middelpunt van het land.  Het is een kleurrijke markt waar van alles door elkaar te koop wordt aangeboden. Veel eet kraampjes, natuurlijk, maar daarnaast ook veel streekproducten, sieraden, houtsnijwerk, handwerkspullen, en zelfs een Hollander die oliebollen verkoopt. Bij  verschillende kraampjes zitten vrouwen te breien. We lopen wat door de stad en vinden de kathedraal, die in de stad op een heuvel is gebouwd, waar vroeger een Maoridorp was.  Het is een grijs en grauw bouwwerk, in gotische stijl, grotendeels van beton. Vlakbij is een straatje waar nog de oorspronkelijke houten arbeiderswoningen staan, die rond 1860 zijn gebouwd. Het blijft mooi weer dus we besluiten nog eens het strand op te gaan, naar Rabbit Island, maar dan de andere kant op te wandelen. Het is eb en dan ziet het er toch weer anders uit. Veel vogels, en opvallend is dat de hoge dennenbomen ,met veel  grote dennenappels, tot vlak aan het strand staan; veel dode bomen en stronken, doordat de zee het zand er onder wegspoelt. Dat levert mooie plaatjes op.

1. Martin:
    6 november 2016
    Dag Lina en Arno! Dank voor jullie leuke verslag van 5/11. De foto's zien er allemaal vrolijk uit en zijn een mooie uitbreiding van wat we in de reisgids lezen over Nelson. Het ziet er met de prachtige omgeving paradijselijk uit. We zijn benieuwd naar het vervolg! Liefs, groet, A. en M.