Lincoln

18 november 2016 - Lake Hawea, Nieuw-Zeeland

Na vier dagen in Lake Hawea, vertrekken we vanmorgen vroeg richting Christchurch. De afgelopen dagen hebben we veel van de omgeving gezien, gewandeld langs het meer, waar veel lupine groeit tot op het kiezelstrand. We zijn nog een keer naar Wanaka gegaan, een leuk plaatsje aan Lake Wanaka, waar we ook een mooie wandeling gemaakt hebben langs Lake Wanaka. We hebben nog een paar dagen voor de terugreis en besluiten nog naar Akarora te gaan. Dat is een mooi kustplaatsje op Banks Peninsula, het vulkanische schiereiland net onder Christchurch. En het is prachtig weer vanmorgen, dus we hebben nog even een mooi uitzicht over het meer van Hawea, met de besneeuwde toppen van o.a. mount Brewster, vanuit dit fijne huisje. We komen door een landschap wat we ook al weer niet eerder hadden gezien; uitgestrekte, woestijnachtig laaggebergte, met weinig begroeiing, leeg en onherbergzaam. Wel met steeds de besneeuwde toppen van de Nieuw Zeelandse Alpen op de achtergrond. We komen langs Lake Pukaki en moeten wel stoppen, want verschillende plekken bieden een oogverblindend mooi uitzicht op een reeks van besneeuwde toppen, met als hoogste Mount Cook, 3754 meter en daarmee de hoogste van het land. Met het meer op de voorgrond , biedt het een adembenemend mooi aangezicht. In de dalen zien we eindeloos veel lupine struiken in bloei, in verschillende tinten, we stoppen om foto's te maken. We rijden verder en de volgende stop is de Church of the Good Shepard, bij Tekapo, waarvan we dachten dat het een kathedraal-achtige kerk was aan het meer. Maar nee, het is eigenlijk een kleine  kapel, maar mooi in zijn eenvoud. Het heeft, achter de kansel, een groot raam dat uitzicht biedt op het meer, Lake Tekapo, met de besneeuwde bergen op de achtergrond. Als we buiten komen, zie we boven de kerk, in de heldere berglucht, een halo rond de zon, een schitterend gezicht in dit decor, waar je even stil van wordt. We rijden verder en stoppen in een dorp met een, voor Nieuw Zeeland, oud kerkje, de st Patricks Church. Even verderop een aantal winkeltjes in jaren 50 stijl, met oldtimers en veel oude troep. Erg leuk. Via Timaru en de state highway 1 naar het noorden, rijden we richting Christchurch, waar we in Lincoln voor twee nachten een kamer hebben.

1. Erik Meerman:
    19 november 2016
    Het is er echt heel mooi allemaal daar , prachtig .....
  2. Ineke Muthert:
    19 november 2016
    Och Arno en Lina, wat weer geweldig en die uitzichten!
    Goede reis verder
    Ineke
  3. Martin en Ariëlla:
    19 november 2016
    Inderdaad adembenemend, oogverblindend en nog veel meer superlatieven. Het was vanmorgen weer heerlijk ontwaken met jullie reisverhaal. Dat gaan we missen!
  4. Weija:
    19 november 2016
    Wat weer prachtige foto,s! Veel plezier verder!
  5. Jan en Hennie:
    19 november 2016
    Wat is het mooi daar geniet nog even.
    En als jullie zover zijn een goede terugreis.
    Dikke kus van ons doei....
  6. Henk:
    19 november 2016
    Alweer Mooi? Bijna alles is overweldigend mooi. Fijne herinneringen, herbeleven, Dank voor de verhalen en foto's.
  7. Martin:
    20 november 2016
    Hallo kindertjes! Dank voor jullie mooie verslag van 10/11. War interessant dat jullie tenslotte door een "Frans" gebied komen. Op naar Christchurch! Liefs, A. en M.