Lake Hawea

14 november 2016 - Lake Hawea, Nieuw-Zeeland

14 november 2016

Terwijl de hele wereld al beelden en berichten over de aardbeving van vannacht, heeft kunnen volgen, worden we niets vermoedend wakker. Maar de berichten en bezorgde appjes stromen binnen , dus we kunnen snel het thuisfront geruststellen. De vrouw van de receptie vertelt wel dat ze de plafondlamp heen en weer heeft zien slingeren, maar misschien had ze wel een wijntje op.

Na vier dagen Te Anau en het prachtige fjorden gebied, vertrekken we vanmorgen richting Hawea. Dat betekend dus de zelfde weg terug, want meer mogelijkheden zijn er niet. Het is bewolkt, maar na enige tijd breekt de zon door, zodat we weer een schitterend uitzicht hebben over Lake Wakapitu wanneer we Queenstown naderen. Na een kop koffie besluiten we de bergweg naar Wanaka te nemen, die is korter, bochtiger, steiler en mooier. We hebben een mooi uitzicht over het dal waar Queenston ligt, Lake Wakapitu en Arrowtown met het daarboven gelegen skigebied. Aan de andere kant van de pas komen we langs Cardrona en de gelijknamige rivier. Een tientallen meters lang hek is volgehangen met BH’s, een actie om aandacht en steun te vragen voor de Nieuw Zeelandse variant van Pink Ribbon. We doen boodschappen in Wanaka en bereiken Lake Hawea in de regen, een schitterend mooi huis, met uitzicht op het meer en de bergen. Maar nu even niet in deze grijze, regenachtige lucht.

1. Maurits:
    16 november 2016
    Safe and sound, mooi zo te weten waar jullie waren en dat de zorgen dus niet hoefden. En nu nog maar verder genieten van zoveeeeeel moois, jullie! Nu is t hier 7:20 en ik geniet van een verse krant.
  2. Hilko:
    16 november 2016
    Hallo Lina en Arno. Er waren zorgen in het team of jullie iets is overkomen . Gelukkig niet.
    Voor zover ik via het nieuws foto "s bekijk , kunnen jullie niet doorreizen . Jammer.
    Soms is het alternatief leuker dan het oorspronkelijke plan.
    De groeten van Marry , Peter Dirk en Trijn.
  3. Lammie Levinga:
    17 november 2016
    geniet er nog maar lekker van, nog een paar dagen te gaan. heel veel liefs Lammie.
  4. Martin:
    18 november 2016
    Dank voor jullie mooie verslag. We hebben de route gevolgd (op de kaart) en zien de afronding al een beetje aankomen. Gelukkig waren er geen bevingen in jullie omgeving. Hoe zullen jullie Nederland ervaren als jullie a.s. dinsdagochtend vroeg landen? Liefs, A. en M.