7 juni, Tofino, Pacific Rim

8 juni 2019 - Tofino, Canada

Vanmorgen rijden we naar Tofino, 40 kilometer langs de Pacific Rim. Tofino staat hoog aangeschreven in de reisgidsen. Op ons komt het wat rommelig over, er zijn wel galerieën en souvenirwinkels, maar veel huizen zien er verwaarloosd uit. We hadden een gezellig havenplaatsje verwacht. Maar de plaatselijke bevolking maakt veel goed. Ze zijn veelal kleurrijk gekleed, heel even denken we dat we in de jaren 60 zijn beland, mooi om te zien. Boven het dorp vliegen veel cirkelende bald eagles, die helaas niet te fotograferen zijn. Op de terugweg maken we strandwandelingen. Eerst op Chesterman beach, daarna op het nog mooiere Long beach. Mooie stranden met zwarte rotsen erop en rotseilandjes in zee, vaak begroeid met struiken en bomen.

1. Janine:
    8 juni 2019
    Echt geweldig al die verhalen en super mooie foto’s!!!
  2. Weija:
    8 juni 2019
    Wat weer mooi!! Ik geniet van jullie verhalen en jullie van jullie geweldige vakantie😃🙋‍♀️
  3. Jan en. Lysbeth:
    8 juni 2019
    Wat een wijdsheid Heerlijk mee genieten Wat voor soort arend was dat. Bald eagels. Na zoveel trekken zal het goed toeven zijn daar. Pas op de plaats. Is het huisje naar jullie zin Liefs j l
  4. Ineke Muthert:
    8 juni 2019
    Wel weer een prachtigevomgeving met kleurrijke mensen
  5. Greetje de Vries:
    10 juni 2019