26 mei, Savona

29 mei 2019 - Savona, Canada

Vanmorgen gaan we naar de kerk in Clearwater. Een klein gebouw van boomstammen gemaakt. Om 9.00uur is er een gezamenlijke dienst van de Anglicaanse, Lutherse en Union Kerk. Er zijn zo'n veertien mensen aanwezig, erg weinig dus. Ze zijn vriendelijk en gastvrij. Na afloop drinken we er koffie  en hebben een paar leuke gesprekken. Om 11.00r is er een dienst van de katholieke kerk. Een multifunctionele kerk, dus. Daarna rijden we verder naar het zuiden, de highway 5 af, voorbij Kamloops, langs Kamloops lake. Bij Savona vinden we een overnachtingsplek aan een meer; een mooie plek met 1 groot nadeel; de goederentrein, met vaak meer dan 100 wagons, dendert regelmatig langs; een slechte nachtrust.

27mei,  Marble Canyon

We ontbijten buiten, wandelen nog wat rond; er is een strandje met veel aangespoeld hout, bomen. Ziet er mooi uit. We zitten nog een tijdje in de zon en rijden dan rustig westwaarts. Het landschap is eerst droog en dor, afgezien van de oevers langs de Thompson rivier, daarna, na Cache Creek, meer bossen en smalle valleien. In een vallei met hoge rotswanden, vinden we weer een plekje voor de nacht; Marble Canyon. We zitten de hele middag buiten in de zon, met uitzicht op de rivier en rotswanden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan en. Lysbeth:
    29 mei 2019
    Heerlijk meeleven Wat een ruimte en rust behalve die treinen . Wat een onvergetelijke tocht veeel liefs j l
  2. Jan en. Lysbeth:
    29 mei 2019
    Ruimte stromende bruisende beweging en rust! Wij leven mee. Heeeerlijk. Mooie fotoos. Veeel liefs j l
  3. Albert Grooten:
    29 mei 2019
    Die treinen vond ik altijd mooi om te zien en het geluid van de claxon. Het duurt wel even voordat die is gepasseerd. En even later alweer de volgende. Fijn dat jullie het naar de zin hebben. Geniet en hou ons op de hoogte. Groetjes van ons. Martha en Albert
  4. Martin:
    30 mei 2019
    Ha Lina en Arno! Alweer een mooie aflevering! Vind het erg leuk om dit alles te lezen over een land dat mij (Martin) totaal onbekend is. Liefs en groet, Ariëlla en M.
  5. Maurits:
    31 mei 2019
    Jullie blijven dus vast nog steeds van de ene in de andere verbazing vallen. Heerlijke verwondering. En wat een heerlijk typisch houten kerkje. Mooie interkerkelijke dienst!