Whanganui river

29 oktober 2016 - Whanganui, Nieuw-Zeeland

In Turangi hadden we een erg mooie plek, langs de rivier de Tongariro. Een krap kamertje, maar met goede voorzieningen. We rijden op tijd door, en komen een prachtig bergmeer voorbij, lake Rotoaira, een plek waar vroeger een Maori-nederzetting was, op een eiland in het meer. Op de achtergrond de besneeuwde top van Mount Tongariro. Verderop rijden we een bergweg omhoog, maar het is te nevelig voor vergezichten. Weer later krijgen we toch ook wat regen. We slaan van de hoofdweg (SH 4) af bij een half uitgestorven spookstadje (het lijkt ons hier ook een weinig welvarende streek; huizen en winkels zien er verpauperd uit), en volgen een schitterende bergweg richting de rivier de Whanganui. Deze volgen we naar het zuiden, een bochtige weg, die slecht en vaak erg smal is, een route van wel 50 km. De weg is op verschillende plaatsen weggespoeld geweest door overstroming en aardverschuivingen, maar er wordt aan herstel gewerkt. Soms ploeteren we door de modder. Maar tegenliggers komen we bijna niet tegen. Wel zien we verwilderde geiten, die horen hier eigenlijk ook niet thuis, net als de possum, waarvan we vaak platte exemplaren op de weg zien liggen. We stoppen hier en daar om foto's te nemen. Soms komen we langs een dorpje. Uiteindelijk vinden we de SH4 weer terug en komen even later in Whanganui aan. We vinden ons adres voor vannacht; zeer matig, maar vooruit,.. We wandelen de stad in, er staat een gure wind. We eten ergens wat en duiken 's avond maar weer de reislogger in. Veel gezien en gedaan vandaag. Morgen gaan we naar Wellington.

1. Henk:
    29 oktober 2016
    Dat weggetje was tijdens onze reis flink overstroomd, en onbegaanbaar. Maar wat mooi, Hè?
  2. Peter:
    Hey Arno en Lina,

Een mooi vervolg van de vakantie gewenst! Maar dat gaat gezien de foto's en de verhalen ongetwijfeld zo zijn.
    groetjes,
    Peter en Violet
  3. Roelof en Isabel:
    29 oktober 2016
    Bedankt voor alle reisverslagen en schitterende foto's. Wat een prachtige natuur, geniet geniet geniet! Liefs Roelof en Isabel