Rotorua en Taupo

27 oktober 2016 - Wairakei, Nieuw-Zeeland

27 oktober; Rob Roy Motel in Rotorua was zeer matig; slecht onderhouden en erg goor. Moet maar voor een nacht. We eten wat crackers en gaan zo vroeg mogelijk naar Te Pui, even ten zuiden van Rotorua. Een groot park met geisers en veel Maori cultuur. We beginnen maar meteen met het laatste; een optreden van Maori waarin ze meer laten zien over hun dans, zang en gewoontes. We zitten op de eerste rij, wat natuurlijk goed beeldmateriaal opleverde, maar waardoor we ook als aangewezen vrijwilliger in de show betrokken worden. Lina moet iets doen met een bal aan een koortje, en Arno leert de Hakka; mag eindelijk een keer zijn tong uit steken naar de fotograaf. Vervolgens lopen we het park rond , veel thermische activiteit met metershoge geisers, modderpoelen die borrelen en stinken, dampende kraters. Zeer imposant. Ook is er een school te bezichtigen waar de houtsnij- en weefkunst van de Maori onderwezen wordt. We rijden verder naar het zuiden, richting Taupo. Even ten  noorden van Taupo bezoeken we de Hukafalls, waar de rivier Waikato door een smalle spleet dendert en zo over een korte afstand 11 meter naar beneden stort. Een wilde stroomversnelling met een brug er over. We rijden door naar Taupo, doen wat boodschappen en gaan naar het huisje dat we gisteren besproken hadden; een rustig park met kleine huisjes.

1. Henk:
    27 oktober 2016
    Dat leest weer lekker weg, en zo herkenbaar die woeste plekjes. Geniet ervan!!
  2. Martin en Ariëlla:
    27 oktober 2016
    Wat een mooie foto's. Imposante natuur, en mooi aanwezig bij de Maori's!
    Heb het fijn!
  3. Martin:
    27 oktober 2016
    Hallo Arno en Lina! Wat een mooie foto's en wat een leuk verhaal! Ik zie dat Taupo ongeveer in het midden van het Noordereiland ligt, voor zover je bij dit eiland van een midden kunt spreken. Jullie reportage is prachtig. Ben benieuwd naar het vervolg. Liefs, groet. A.+M.
  4. Weija:
    27 oktober 2016
    Wat een prachtige foto,s! En wat al veel gezien, mooi hoor! Geniet lekker verder!
  5. Jeroen Pek:
    27 oktober 2016
    Wat geweldig daar!! Ken je nie ff een toertje voor me regelen?