Rotorua

26 oktober 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen hebben we alles ingepakt, het huis schoongemaakt. Tegen negen uur zijn we al op weg. We laten Whitianga achter ons, na een week met veel bijzondere indrukken en verblijf in een zeer comfortabel huis. De weg naar het zuiden is erg bochtig, maar weer vol met prachtige uitzichten. Het is ongeveer drie en een half uur rijden naar Rotorua, waar we een motel-kamer besproken hebben. Onderweg af en toe stevige buien, dan weer zonnig. We kunnen meteen in onze kamer, en gaan 's middags Rotorua in, in een park zijn poelen met thermische activiteiten; stoom en borrelende modder, maar vooral veel stank; door de hele stad hangt een weeïge rotte eieren lucht. In de middag rijden we zo'n 15 km naar het zuiden, waar twee meren zijn met een uitkijkpunt er tussen. Het ene meer is blauw, het andere groen. Het groene meer is een heilige plaats voor de Maori. Tussen de stevige regenbuien door, kunnen we in de felle zon toch wat mooie plaatjes schieten. In een bistro om de hoek bij het motel eten we heerlijk . En verder zijn we dus de hele avond bezig met de reislogger, zodat het gehele thuisfront op de hoogte is...

1. Martin:
    26 oktober 2016
    26 okt. Ha Lina en Arno! Dank voor de mooie reisverslagen tot nu toe. We proberen het een beetje te volgen a.d.h. van het boekje Wandelen in Nieuw-Zeeland, een uitgave van One Days Publishing uit Driebergen. Het is een wandelgidsje en daardoor nogal kleinschalig van opzet. Maar Coromandel, een oud houtvestersgebied, staat er in, inclusief het spoorlijntje dat voor o.a. het bomenvervoer werd gebruikt, en ook de kloof van de Whaitawetha River. Het lijkt ons fantastisch, en we hebben nooit anders dan enthousiaste verhalen gehoord van Nieuw-Zeelandgangers. Heel veel plezier temidden van al dit moois, en maak het niet te inspannend. Liefs, groet, we zien uit naar volgende afleveringen! A. en M.
  2. Lammie Levinga:
    hoi Lina en Arno, wat een belevenis zeg. wens jullie nog heel veel reis plezier.

Kus knuf en heel veel liefs van Lammie.