Nieuw Zeeland reis oktober 2016

20 oktober 2016 - Whitianga, Nieuw-Zeeland

20 okt. 2016   Na een zeer lange en zeer vermoeiende reis heeft Singapore airlines  en vervolgens New Zealand-airlines (overstap van bijna 3 uur in Singapore), ons volgens vluchtschema op 18 oktober, om 23.50 uur op de luchthaven van Aukland afgeleverd. Met een taxi (wachten op de yellowbus, daar hebben we echt geen zin meer in) worden we bij het Ibis budget hotel afgeleverd. Het ontbijtje, slechts een paar uur slapen later, is echt niet om over naar huis te schrijven, dus dat doen we maar niet. Vervolgens, op 19 oktober dus, kunnen we de huurauto ophalen. Een bijna nieuwe Holden, automaat. Een hele prettige en luxe wagen. We nemen de kustroute, langer , maar erg mooi, richting Thames, waar we wat boodschappen doen, en vervolgens langs de westoever van de Firth of Thames. Bij Tapu denken we handig de bergroute te nemen, die de Coromandel peninsula doorsnijdt en zo een kortere, rustigere weg naar Whitianga zou opleveren. Maar deze weg veranderd al gauw in een onverharde, stoffige weg, 25 km lang. Toch komen we op tijd aan bij New Kiwi Bach in Whitianga, waar we bij ons huis worden opgewacht met de sleutel.  En wij zijnn uitgeblust. Maar wat een prachtig huis, ruim, hoge plafonds, rustig gelegen.

1. Liselotte:
    27 oktober 2016
    Kan me voorstellen dat de reis erg vermoeiend was! Eerste avontuur is al binnen! Heet Kiwi bach zo vanwege de vogel?