Coromandel

24 oktober 2016 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

24 oktober; gisteren hebben we bij de tourist info in Whitianga kaartjes gekocht voor de Driving Creek Railway, dus wij vanmorgen richting Coromandel. De route er naar toe is op zich ook al weer erg mooi. Zo’n 45 km naar het noorden. Het dorp Coromandel doet koloniaal aan, net als Thames overigens. Driving Creek is makkelijk te vinden, en we zijn een van de eerste. Het is een kneuterig treintje waarmee je zo’n 20 minuten door de bergen rijdt. Dan stop je bij een uitkijktoren , the Eyefull Tower, van waar je een prachtig uitzicht hebt over de Firth of Thames. Vervolgens ga je de zelfde route weer terug. De route voert je door een mooi tropisch berglandschap met vergezichten en langs kunstwerken. Onderweg krijg je het complete verhaal te horen over de ontstaansgeschiedenis. De oprichter en bouwer van dit monsterwerk was een kunstenaar en pottenbakker, die afgelopen januari overleden is en langs het spoortje begraven ligt. We nemen de zelfde weg terug, over de pas, en nemen de afslag naar New Chums Beach, wat een historische plek is. Onderweg rijden we langs/door een mooi moerasachtig deltagebied.