4 Juni, Victoria

5 juni 2019 - Victoria, Canada

We zitten midden in de stad, en dat zou je niet zeggen want we hebben een erg stil plekje.                                                                     We gaan de stad in, lopen via Bastion Square, wat tegen valt, naar de Inner Harbour, met uitzicht op het beroemde parlementsgebouw. We lopen dan naar de Christ Church kathedraal, erg mooi van binnen. We raken aan de praat met een man uit de stad, oorspronkelijk een Brit, die onderzoek deed naar familieverbanden van omgekomen Canadese soldaten (1e en 2e wereldoorlog) die vrijwillig in dienst gingen en waarvan de namen genoemd worden op plaquettes in de kerk. Net als andere Canadezen die we hebben gesproken, wist hij ook veel te vertellen over de banden tussen Canada en Nederland.                             Dan door naar Saint Andrew's kathedraal, wel kleurrijk, maar valt wat tegen. We lopen door naar China Town. Hier zijn we gouw weer uitgekeken. We zitten op een terras op het Old Market Square. Victoria is een levendige, Multi-culti stad, waar de Britse historische invloed te zien en te voelen is. Een nette, ordelijke stad ook, geen rommel op straat, iedereen geeft elkaar voorrang en wacht netjes op de stoplichten. Er wordt veel ge/herbouwd met behoudt van historische elementen, zoals gevels.

1. Anna:
    5 juni 2019
    Hey, Klinkt en ziet er allemaal heel mooi uit! Haha grappig ja van die Jeep. Mooi kleurtje ook!
    Veel plezier nog verder.
    Liefs Anna
  2. Jannie:
    5 juni 2019
    Hahaa een Jeep,GEWELDIG! Ik heb weer genoten van de verhalen en de foto’s. Weer heel veel plezier gewenst, aan de auto zal het niet liggen👌🏻
  3. Jan en. Lysbeth:
    5 juni 2019
    Lieve. Arno en. Lina. Genieten mee met mooie overtocht en rode jongensdroom! Op naar Ucluelet en Port Hardy. Dat zal weer van uit jullie rode jeep geweldig worden. Wauw liefs j l
  4. Weija:
    5 juni 2019
    Schitterende foto,s , en wat een mooie auto, zo mooi een jeep! Veel plezier samen!🙋‍♀️