30 mei, Pemperton

2 juni 2019 - Squamish, Canada

We hadden gisteren avond al besloten dat we hier nog een dag blijven. We rijden vanmorgen het dorp in en doen wat boodschappen en de was. Het is een rommelig dorp waar alle straten open liggen. We rijden terug naar Nairn Falls en zien op een info bord dat er een waterval is, wat een heilige plek is van de oorspronkelijke bewoners van dit gebied. Het is erg warm vandaag, we gaan lekker in de schaduw zitten van de Douglas sparren en Ponderosa Pine. We maken een foto van de Amarican Robin, een vogel die hier veel voorkomt. En een foto van de Mount Currie in avondlicht.

31-mei,  Squamish

Vanmorgen vroeg  nog even maar Nairn Falls gewandeld; erg mooi.  Daarna rijden we naar Whistler, een stadje met een heel andere sfeer dan welk stadje dan ook. Chique, mondaine, welvarend, en toeristisch vanwege de wintersport. De Olympische winterspelen van 2010 hebben hier vast ook aan bijgedragen. Er is veel te zien, het bruist, alles is goed onderhouden, er lopen veel jonge, sportieve mensen rond. Mountainbiken, met gondels de berg op etc.

We vinden een camping vlak voor Squamish.

1 juni

Vandaag zijn we Squamish in gegaan. Het is niet echt een gezellig dorp. Morgen vertrekken naar Vancouver, en dan maandag de camper inleveren en om 15.00uur de boot naar Vancouver Island.

1. Weija:
    2 juni 2019
    Lina, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, fijne dag🎉🎉😘 Wat weer prachtige foto,s. Veel plezier en geniet ervan maar dat lukt jullie prima👍🏻😃. Arno , jij ook gefeliciteerd met Lina, zou het toch bijna vergeten🤭. 🙋‍♀️🙋‍♀️
  2. Albert en Martha:
    2 juni 2019
    Lees dat je jarig bent. Ook van ons, Van Harte Gefeliciteerd. De plaatsen die jullie noemen zijn de overgebleven delen waar nog veel Indianen wonen
    Wij zochten in die omgeving een hotel of motel. Er werd ons geadviseerd om daar niet te overnachten wegens criminele activiteiten. Oversteek naar Victoria is ook een belevenis. Hoop dat jullie nog walvissen zien. Fijne voortzetting van jullie vakantie.
  3. Jannie:
    2 juni 2019
    Lina, laiverd van harte gefeliciteerd met je verjaardag een dikke smok van mij en jij Arno, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je vrouw 😘😘
    Alweer 3 weken voorbij maar wat voor 3 weken. Overweldigend!!
  4. Geesje:
    2 juni 2019
    Lina van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Arno natuurlijk ook gefeliciteerd
    Nog heel veel plezier samen op jullie verdere reis
  5. Jan en. Lysbeth:
    2 juni 2019
    Lieve kinderen. Wat een reis en met 2 jarigen! Lina van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heeel veeel mooie jaren samen en een byzondere dag daar met. Arno. Warme omhelzing voor jullie ! En maandag afscheid van jullie rijdende huis en nieuwe belevenissen. Liefs. J l
  6. Geesje:
    Nog heel veel plezier samen op jullie verdere reis
  7. Elzo:
    2 juni 2019
    Lina van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Arno ook gefeliciteerd nog veel plezier samen met jullie verdere reis. gr Elzo en Mina.
  8. Jan meerman:
    2 juni 2019
    Lina van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Arno ook gefeliciteerd en een fijne voortzetting van jullie verdere reis samen.
  9. Piet en Gé Kamerling:
    2 juni 2019
    ook van ons van harte gefeliciteerd en een mooie voortzetting van jullie reis
  10. Martin:
    3 juni 2019
    Dag allebei! Lina van harte gelukgewenst met je verjaardag, en Arno ook. Wát een fantastische reis; het verslag is spannend en we hebben nog veel tegoed! Fijne voortzetting van de tocht. Liefs en groet, Ariëlla en Martin/Pa.
  11. Henk:
    3 juni 2019
    Van harte gefeliciteerd, en wat is het toch heerlijk zo met jullie op reis te zijn.