Revelstoke, 17 mei

22 mei 2019 - Revelstoke, Canada

We vertrekken vroeg, we willen kilometers maken, we hebben zelfs de wekker gezet.

Het weer is grijs  , regenachtig. Dus rijden maar. We volgen lange tijd Lake Okanagan. Komen langs/door Kelona, Vernon, Sycamous, waar we even overwegen een plek voor de nacht te zoeken. Maar rijden door naar Revelstoke. Bij de information krijgen we de tip op de parkeerplaats van het ski resort te parkeren. Vervolgens rijden we naar de verlaten parkeerplaats van het ski resort en overnachten hier.

18 mei

Het was een rustige plek voor de nacht. We rijden Revelstoke weer in, er is een markt met streekproducten e.d.  We lopen een stukje langs de rivier, op een veld is een groot houhakker-evenement aan de gang. Paalklimmen, zagen, hakken, ijlen gooien en nog meer. Ook "log-burling".Er wordt in teams gestreden; erg leuk. We overnachten op de zelfde parkeerplaats.

19 mei, Golden

Vamorgen zien we de zon. We rijden verder de Rochies in, en spotten een witte berggeit. Dan over Rogers-pass , een andere tijdzone in, en door naar  Golden, een klein plaatse. We wandelen de rivier over; Kicking-horse River. We rijden 14 km debergen in, naar een ski-resort en worden rijkelijk beloont met een prachtig uitzicht en....eeen zwarte beer, vlak langs de weg.

20 mei, Yoho national park en Lake Louise

Na een hele koude nacht is het vanmorgen prachtig weer. We gaan weer vroeg op weg. Langs de weg naar beneden zien we weer een beer met , iets verder op drie jonkies die met elkaar spelen in het gras; prachtig!! Ze lijken zich niet veel van auto's aan te trekken, maar zijn niet gewent aan mensen, blijft uitkijken! ; eenman in een pick-up stopt en waarschuwt ons. We rijden door tussen hoge, besneeuwde toppen, langs de Kicking horse rivier, in Yoho national park. In Field eten we wat, besluiten de bergweg naar Emerald lake te wagen en stoppen bij de "Natural Bridge", de rivier heeft de rotsen zo geërodeerd, dat er een natuurlijke brug is ontstaan. Verder de berg op stopt de weg bij Emerald Lake, een prachtig meer met een bijzondere kleur. We maken hier eeen wandeling. We rijden terug naar de Highway 1, gaan de Kicking horse pass over en zijn in Arberta (staat) Even later zij e in Lake Louise en gaan daar op de plaatselijke RV camping staan voor de nacht.

1. Dorien:
    22 mei 2019
    WAUW wat een prachtige foto’s!!! Lian vindt vooral de beren erg schattig 🐻 of jullie eentje willen meenemen naar huis? 😂
    Goeie reis verder!! Dikke kus Lian en Dorien 😘😘
  2. Liesbeth:
    22 mei 2019
    Wat een prachtige reis en een overweldigende natuur, geniet ervan👍
  3. Jannie:
    Die foto’s, kippenvel!!
  4. Jan en. Lysbeth:
    22 mei 2019
    Wat een ervaring hoog ... een met alles wat leeft. Daar komen we vandaan. Zijn sterrenstof. Liefs j l
  5. Geesje:
    22 mei 2019
    Wat een belevenis om beren in het wild te zien. Fantastisch!
  6. Hilko:
    22 mei 2019
    En dan de namen : Kicking Horse River ! Yoho ! Mooie serene landschappen .Nog veel reisplezier samen .
  7. Henk:
    22 mei 2019
    Fantastische omgeving, en unieke ervaring weer. Fijn om een beetje mee tekunnen reizen.
  8. Weija:
    23 mei 2019
    Wauw, prachtig die foto,s! Geniet!